Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Είναι Γάιδαρος!

http://pinterest.com/source/avantipress.com/

Ο γαϊδαράκος..
Από τα πιο συμπαθητικά και παρεξηγημένα ζωντανά!
Θέλουμε να βρίσουμε; Λέμε "είσαι γάιδαρος!"
Έχουμε πολλά στο κεφάλι, στις πλάτες και στα χέρια μας; Λέμε "είμαι φορτωμένος σαν τον γάιδαρο"
Αυτός ο ακούραστος σύντροφος, που τόσα σηκώνει..
Αυτός ο υπομονετικός φίλος, που ποτέ δεν αρνείται την δουλειά..
Αυτός ο γλυκύτατος γαιδαράκος με τις απίστευτες αντοχές σε καιρικές συνθήκες και φορτία..
Αυτό το τόσο παρεξηγημένο, και το τόσο συνυφασμένο με την ελληνική γη ζωντανό είναι και θα είναι πάντα ο αποδιοπομπαίος τράγος των άσχημων σκέψεων μας...
Δεν είναι καιρός όμως να τον απαλλάξουμε από αυτό το βαρύ φορτίο; Αρκετό δεν σήκωσε;
Πρόκειται για ένα γλυκύτατο πλάσμα, θηλαστικό, συγγενές του αλόγου που έχει συνδυαστεί με την μεταφορά φορτίου και ανθρώπων.
http://pinterest.com/source/google.com/

Την μεγαλύτερη συμπάθεια και εκτίμηση μου, κέρδισε, όταν ο φίλος μου, μου είπε την ιστορία για τον Μάρκο! Ο Μάρκος ήταν ο γάιδαρος του παππού του. Στην κυριολεξία έκαναν τα πάντα μαζί και παρέα (δουλειές, καφενείο, βόλτες...). Τον Μάρκο τον ήξερε όλο το χωριό! ο παππουΚοσμάς δεν έκανε τίποτα χωρίς τον Μάρκο...
Ώσπου μια μέρα, ο παππουΚοσμάς "έφυγε"...γεμίζοντας θλίψη συγγενείς, φίλους και γάιδαρο...!
Ο καημένος ο Μάρκος, γκάριζε και θρηνούσε καθημερινά, ώσπου πήγε να συναντήσει τον παππού που τόσο αγαπούσε....
Δεν άντεξε..
Αυτό είναι ένα μεγάλο μάθημα πολλών ζωντανών, που κάποιοι λένε πως δεν έχουν νοημοσύνη, προς το ανθρώπινο είδος αλλά και ένα μάθημα για το τι σημαίνει Γάιδαρος!
K.

Στο λιβάδι ξεχασμένος
ένας γάιδαρος βοσκούσε,
τίποτ’ άλλο δὲν ζητούσε
ο καημένος.

Τὸ χορτάρι του μασούσε
κι ήταν τρισευτυχισμένος,
και το ξύλο λησμονούσε
ὁ καημένος.

Και την τύχη ευχαριστούσε,
που δεν ήταν φορτωμένος,
και τα δυο του αυτιὰ κουνούσε
ο καημένος.

Τους εχθρούς του συγχωρούσε
κι ήτανε συγχωρεμένος,
και τον κόσμο αγαπούσε
ο καημένος.

Τον Θεὸ παρακαλούσε,
για να μείνει εκεί δεμένος
και να βόσκει όσο θα ζούσε
ο καημένος.

Zαχαρίας Λ. Παπαντωνίου, Τα χελιδόνια,  παιδική ποιητική συλλογή, 1920

πηγή: www.in.gr

12 σχόλια:

  1. Προσωπικά πάντα συμπαθούσα τα γαϊδουράκια! Είναι γλυκύτατα! Τι ευαίσθητη κ τρυφερή ανάρτηση Κατερίνα! Δεν πρέπει να ξεχνάμε να αγαπάμε τα ζώα... Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι φοβερά και πανέξυπνα ζωάκια! Σε ευχαριστώ πολύ Μαράκι!!!

      Διαγραφή
  2. ΤΕΛΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΙ ΜΟΥ..............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεια σου Κατερίνα! :) ευχαριστώ καταρχήν πολύ για την επίσκεψη! :) ο γαϊδαράκος είναι πράγματι παρεξηγημένο ζώο όπως και αρκετά ακόμη. Μου αρέσουν πολύ τα γαϊδουράκια, όσο ήμουν παιδάκι και ζούσα στο χωριό είχε κι εμένα ένα ο παππούς μου. θυμάμαι το είχαμε βαφτίσει Μαρίκα. του είχαμε κάνει βαφτίσια κανονικά! πολύ γέλιο! φιλάκια, καλό βράδυ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Εύη! σε ευχαριστώ και εγώ για την αντεπίσκεψη!Θα μπορούσαν να είχαν γνωριστεί ο Μάρκος και η Μαρίκα και να κάνατε και γάμο..! χαχαχαχα! :-) Τελικά όλοι μας έχουμε όμορφες αναμνήσεις με κάποιο γαϊδουράκι :-)
      Καλό Βράδυ και σε σένα!

      Διαγραφή
    2. :) χα χα, ναι!! είναι που μας πάνε πίσω στα χρόνια της αθωότητας! :)

      Διαγραφή
  4. Τι όμορφη αφιέρωση σε ένα πολύπαθο καλοκάγαθο ζωάκι;
    Θα το βλέπω με άλλη ματιά τώρα πια!
    Και συναντώ πολλά στο χωράφι μας δίπλα στο σπίτι μου ;-)
    Μου αρέσεις Κατερινάκι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ @ristea μου!!!
      Α! εσύ πρέπει να μένεις κάπου πολύ όμορφα..!
      Τα φιλιά μου σε σένα και τα γαϊδουράκια δίπλα σου!
      Φιλάκια! :-))

      Διαγραφή
  5. Μετά από προτροπή σου, διαβάζω και αυτή την όμορφη ανάρτηση! Πάντοτε πίστευα πως υπάρχει αγάπη και δέσιμο μεταξύ ενός ζώου και του ανθρώπου που το έχει! Όπως στην ταινία Χάτσικο, τι συγκινητική!! :)
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι, τα ζώα δένονται απίστευτα με τους ανθρώπους τους!
      Η ταινία που λες και είναι αληθινή ιστορία αποδεικνύει το πόσο ανιδιοτελή αγάπη προσφέρουν τα ζώα!
      Καλησπέρα και σε ευχαριστώ που περνάς και με διαβάζεις!

      Διαγραφή

Θα χαρώ να διαβάσω τη δική σας Άποψη!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αναγνώστες